Noční vlaky? Proč ne!

V souvislosti s tlakem na omezování emisí přichází znovu do kurzu (nedávno spíše útlum) cestování nočními vlaky

Jednak do nich, kvůli výše zmíněnému, přesedlala část cestujících sama a rovněž se dá očekávat nějaká podpora od orgánů státních správ, které mají zájem o to, aby se tento druh cestování (tedy vlaky obecně) rozšířil.

Do rozvoje a navýšení počtu linek investují i naši hlavní železniční dopravci a tak se v tomto směru patrně brzy dočkáme výrazného zvýšení nočních spojů.

Pokud navíc vtrhne na tratě i konkurenční boj, budeme se v budoucnu moci dočkat i skutečně atraktivních cen, tak se o píše v článku o situaci ve Španělsku.

Tam sice nejde o vlaky noční, ale tamní přepravní společnost jezdí mezi Madridem a Barcelonou za sedm euro, tedy zhruba pět set kilometrů jízdy za 180 korun

Namátkou v ČR rozjede Regiojet noční spoje z Prahy přes Berlín, Amsterodam, Brusel až do Ostende.

Zatím jezdí do chorvatského Splitu a brzy spustí linku do Lvova.

Tento spoj jsem využil vloni (končil jen v Rijece) a letos to s partou kamarádu a koly zkusíme znovu, tentokrát právě až do Splitu.

Specialitou Českých drah je ze vzdálenějších míst například Curych, ale dostanete se i do Varšavy, Budapešti, nebo Innsbrucku.

Zajímavá je podle mě i trasa Bohumín – Hel, tedy prakticky až na pláže Baltského moře v Polsku. Jednosměrná jízdenka stojí u ČD necelých 1000 korun.

Myslím, že se tento segment dopravy bude v následujících letech hodně rozvíjet a nabídne příznivé podmínky (cena, služby, destinace) i mnohým novým zákazníkům, kteří o něj dříve nejevili zájem.

Jeden z webů o dálkovém cestování vlakem například zde.

Foto z webu Leo express.

Nejnovější články

Autor

Karel Paták - Zdravotník s přesahem

Zajímá mě politika, proto ji sleduji a snažím se svoje postřehy a poznatky prostřednictvím textu předat dál, mezi další lidi. Mám totiž za to, že v době nástupu populismu a dezinformací, jako běžného politického nástroje, je dvojnásob nutné, aby každý, kdo dorazí k volební urně, vhodil svůj hlas na základě co nejširšího spektra informací a podle něj se potom rozhodoval. Mediálních výstupů je dnes přebytek a vytváří tak informační chaos, proto se snažím, aby můj web sloužil k jejich tříbení.

Můj příběh