Což takhle dát si kampaň?

Předvolební klání jdou do finiše a firma Andreje Babiše vede 🙈

Co teď s tím?

Jeden takový návod vytvořil Filip Vích, novinář webu Seznam Zprávy.

👉 „Zbývají čtyři týdny. To je spoustu času, kdy se dá ještě hodně věcí změnit. Výzkumy sice ukazují, že Babiš je favorit, ale ukazují i to, že řada lidí stále váhá. Osobně bych okamžitě nechal udělat reálné a detailní výzkumy s voliči Andreje Babiše a nerozhodnutými voliči.“

👉 „Na základě dat našel jednoduchá sdělení (peníze zajímají lidi nejvíce). Stačí opravdu pár sdělení. Ta neustále opakovat dokola. Začal bych skutečnou antiBabiš kampaň. Tohle byl zatím čajíček. Podívejte se na Lincoln Project. Podívejte se na americké prezidentské volby.“

👉 „Voliče ANO ale nezajímá střet zájmů a právní stát. Zajímá je obsah jejich peněženky a denní problémy. Ukažte jim drahé byty, drahá data, drahé potraviny, energie a nájmy. Ukažte jim, jak Babiš krade stát a bere jim peníze. Ukažte jim, jak ministři přihrávají peníze Babišovi.“

👉 „Pochopte, že kampaň se musí dělat jinak na Ústecku a jinak v Praze. Využijte sociální sítě a reagujte aktuálně a rychle. Politik v debatě? Ještě v průběhu má být připravené video z debaty s úderným heslem. Babiš přijde s Čau, lidi. Ten den má být připravená protireakce.“

👉 „Mluvte na základě konkrétních příběhů lidí. Voliči se musí ve vašich slovech najít. Vzpomínám na výjezdy Miloše Zemana, který vždycky vytáhl regionální problémy na setkáních s ním a lidi mu naslouchali. Nezapomínat na regiony, kde politika neviděli roky.“

👉 „Změnit agendu a dostat Babiše do defenzivy. Nevzdávat to a nepasovat se do toho, že kampaň se nedaří a nemůžeme vyhrát. Naopak teď je ten správný čas na call to action. Zbývají čtyři týdny, kdy jde o to, jak tahle země může vypadat dalších 14 let (Babiš prezidentem?).“

🏇 Jistě, Babiše je všude plno, navíc má svoje média, navíc jej tlačí dezinfo scéna, nicméně – a to je podstatné, on si nastoluje agendu jakou potřebuje, tudíž se aktivně vyhýbá všem otázkám a tématům, v nichž je neúspěšný a těch je většina.

O právě končícím volebním období musí buď lhát či manipulovat, nebo se prostě uchýlí k budoucnosti, tedy k dalším tunám slibů, co všechno lidem zařídí.

Tady je skutečně možnost jej tvrdě vykoupat a to i u voličů na něž jeho kampaň cílí. A nemusí se povést jej zcela rozbít, rozhodovat bude každé „přestoupivší“ procento voličů.

Jen do něj.

Nejnovější články

Autor

Karel Paták - Zdravotník s přesahem

Zajímá mě politika, proto ji sleduji a snažím se svoje postřehy a poznatky prostřednictvím textu předat dál, mezi další lidi. Mám totiž za to, že v době nástupu populismu a dezinformací, jako běžného politického nástroje, je dvojnásob nutné, aby každý, kdo dorazí k volební urně, vhodil svůj hlas na základě co nejširšího spektra informací a podle něj se potom rozhodoval. Mediálních výstupů je dnes přebytek a vytváří tak informační chaos, proto se snažím, aby můj web sloužil k jejich tříbení.

Můj příběh