Hrdinové neumírají

Fotka není momentkou z hollywoodského filmu, to je náš letec v RAF Tomáš Vybíral 🙂

⚔️ V roce 1943 velel 312. čs. stíhací peruti a v roce 1944 Československému stíhacího wingu, který vodil na ofenzívní akce nad okupovanou Evropou, mj. v době vylodění v Normandii a v operaci Market Garden.

⚔️ Uskutečnil 196 letů, celkem 625 bojových hodin.

⚔️ Sestřelil 7 nepřátelských strojů (!)

⚔️ Dvakrát musel svůj letoun opouštět seskokem na padáku.

⚔️ Získal 5 válečných křížů, 4 medaile za chrabrost a další vyznamenání.

⚔️ Po roce 1948 jako mnozí uprchl ze země, za jejíž svobodu před několika desítkami měsíců nasazoval život…

⚔️ Nechtěl žít v nesvobodě, která se drala k moci, nakonec by stejně asi skončil v lágru jako desítky jeho spolubojovníků.

⚔️ V té době už byl ostatně vyhozen z armády a degradován.

⚔️ Zemřel v britském exilu, Čechoslováky zapomenut v únoru 1981.

⚔️ Jeho hrob se nachází v československém oddělení vojenského hřbitova v Brookwoodu.

🇨🇿 ✌️ ⚔️ ❤️

(S využitím twitteru Aneta Černá a Barevná historie)

Podpořte provoz této stránky

Tuto stránku jste zresuscitovali Vy, kteří přispíváte, abych mohl udržet v práci snížený úvazek a mohl vytvářet a sdílet její obsah. Visegradský jezdec není Karel Paták, ale jsme to my všichni.

Díky!

Pokud vás stránka Visegradský jezdec zaujala a rádi byste přispěli na její provoz, můžete ji podpořit prostřednictvím služby Donio.cz nebo na transparentní účet číslo 2301923262 / 2010.

Všem dárcům samozřejmě mnohokrát děkuji

Nejnovější články

Autor

Karel Paták - Zdravotník s přesahem

Zajímá mě politika, proto ji sleduji a snažím se svoje postřehy a poznatky prostřednictvím textu předat dál, mezi další lidi. Mám totiž za to, že v době nástupu populismu a dezinformací, jako běžného politického nástroje, je dvojnásob nutné, aby každý, kdo dorazí k volební urně, vhodil svůj hlas na základě co nejširšího spektra informací a podle něj se potom rozhodoval. Mediálních výstupů je dnes přebytek a vytváří tak informační chaos, proto se snažím, aby můj web sloužil k jejich tříbení.

Můj příběh