Zajímavý postřeh jednoho z insiderů ruské války proti Ukrajině (a západu).
Všímá se poslední vlny útoků Ukrajiny na ruská plynová a ropná zařízení.
Od tohoto textu z 21. ledna už proběhl další úspěšný útok a to na mořský terminál a ropnou rafinerii v Tuapse v Krasnodarském kraji (Zároveň útok proběhl i na průmyslové a výrobní objekty v v Jelovu, Čeljabinsku a Nižném Novgorodu).
A proč je tento fakt dvojnásob důležitý? Viz ⬇️
„Ani sami Rusové nepředvídali, co vše se může po únoru 2022 dít …“
„Útok na ruská ropná zařízení v Tuapse v Rusku jen několik dní po úspěšném úderu na terminál v Ust-Luze odstraňuje veškeré pochybnosti o tom, že máme co do činění s cílenou snahou zlikvidovat všechny hlavní ruské ropné a plynové přístavy, aby se staly nepoužitelnými pro jakékoli operace.“
„Při pohledu na mapu ruských ropovodů a plynovodů si pak všimnete, že téměř všechny směřují na západ. Na východ sice vede malý ropovod, ale ten není napojen na hlavní ropná pole na západní Sibiři a má relativně malou kapacitu.“
Mnohem důležitější ruská ekonomická linka vede až na západ. V minulosti to pro Západ představovalo problém, protože Rusko tuto sílu využívalo k vydírání Evropy. Nyní se jeho blízkost stala zdrojem ruské zranitelnosti.“
„Ze všech těchto plynovodů pouze 5 končí v ruských námořních přístavech. Všechny ostatní ropovody, zejména ropovod Družba, vstupují na území Západu (NATO), a jsou proto předmětem sankcí nebo ještě něčeho horšího. Ropovod Družba stejně vede částečně přes ukrajinské území a zbytek, jako jsou přečerpávací stanice, je tak jako tak v dostřelu.“
„Tři z ropovodů končí u Sankt Petěrburgu v Baltském moři, dva z nich vedou do Černého moře. Z nich Ukrajina úspěšně zasáhla již 2. Ust-Luga je v příštích týdnech nebo dokonce měsících nefunkční. Lodní společnosti budou stále více zvažovat posílání svých lodí do těch přístavů, které jsou vojenskými cíli.“
„To bude pro ruské válečné úsilí velký bolehlav. Současné útoky jsou zatím malého rozsahu, využívají hrstku bezpilotních letounů, ale již způsobily značné škody. Až Ukrajina začne hromadně útočit na tyto přístavy, pak ruská protivzdušná obrana nebude schopna výsledek zastavit, ani když zničí 99 % všech dronů.“ (… jako že jich stejně 99 % nezničí).
„Mapa National Geographic je z roku 2006 a přesto se od té doby mnoho nezměnilo. Hlavní rozdíl vidím v rozšíření sítě plynovodů, z nichž některé byly přeměněny na „potrubí s mořskou vodou“. Ironie, která se za tím skrývá, mluví sama za sebe.“
„Putin a jeho oligarchové tuto situaci nikdy nepředpokládali, stejně jako vše od února 2022.“
Rusové už považují dobytá území Ukrajiny za pevnou součást Ruska. Ostatně už to tak jejich zákonodárci „uzákonili“ ⬇️
🏇 Poslední odstavec za mě jako amen. Ostatně je to největší – a taky nejlevnější a nejméně pracné – řešení situace, které je největší nadějí západu a především Ukrajiny.
Je totiž třeba se na celou situaci dívat komplexně: na nepřílišnou ochotu Evropy Ukrajině pomoci Rusy zatlačit, na problémy v nichž je ukrajinská armáda (únava, počet mužstva) a Ukrajina jako stát – finanční nouze. Nicméně, vždy musíme do toho pohledu zahrnout i situaci v Rusku.
A ta je pro Rusko a jeho ekonomiku taky nepříznivá. Válka se nevyvíjí ani zdaleka podle jejich představ. Ekonomické náklady na ní už teď vysoko představují i nejčernější prognózy, Rusko ztratilo významné odbytiště ropy a plynu, přičemž nová kupují tyto suroviny od Ruska o dost levněji.
Sankce sice nemají na to, ruskou ekonomiku položit, ale rozhodně ji omezují a to včetně válečné produkce.
A v neposlední řadě, se šrouby, s nimiž Putin totalitářsky utahuje ruskou společnost nedají stahovat donekonečna a nakonec, ač možná nedojde k nějakému pokusu o převrat, bude muset režim hasit třeba i několik lokálních vzpour na jednou a to jej bude taky vyčerpávat (tak jako nedávno v Baškirsku) a snižovat u ostatních Rusů jeho legitimitu.
(Úvodní obrázek Defense Express – nový typ ukrajinského dronu Shark)
Podpořte provoz této stránky
Tuto stránku jste zresuscitovali Vy, kteří přispíváte, abych mohl udržet v práci snížený úvazek a mohl vytvářet a sdílet její obsah. Visegradský jezdec není Karel Paták, ale jsme to my všichni.
Díky!
Pokud vás stránka Visegradský jezdec zaujala a rádi byste přispěli na její provoz, můžete ji podpořit prostřednictvím služby Donio.cz nebo na transparentní účet číslo 2301923262 / 2010.
Všem dárcům samozřejmě mnohokrát děkuji