Budu vás podvádět. Do roztrhání těla.

Petr Topinka a Alex Braun jsou klíčoví lidé PR kampaní ANO (pro ANO důležitější než známý Marek Prchal).

Pracují s daty, přes firmy The Future Bakery, Production Team a Calmia Planet jedou stálé průzkumy mínění, co přesně jejich cílové skupiny chtěj a taky, čím odvést pozornost od průšvihů Andreje Babiše a jeho spolustraníků.

To je ovšem velmi drahé, přičemž peníze do těchto firem tečou jinudy, ne přes oficiální “volební“ účet ANO.

Je to samozřejmě podvod, porušení zákonů, ostatně limit 90 miliónů na kampaň pro jednu stranu je při dnešních cenách tak nízký, že už jej ANO dávno skočilo.

Dále pokračuji citacemi z textu Seznam zprávy.cz:

🧑‍🎤⁠ “Jde o celý propletenec společností, který spojuje jméno hlavního PR experta hnutí ANO Petra Topinky. Ten podle vlastních propagačních materiálů umí „ukořistit nové trhy pro žvýkačky stejně jako stvořit politické superstar“.“

🧑‍🎤⁠ “Sídlí tu i další Topinkova firma, která zároveň vede k druhému klíčovému muži kampaní hnutí ANO, mezinárodnímu politickému konzultantovi Alexanderu Braunovi. Čechoameričan přitom tvrdí, že pro Babiše již nepracuje.“

🧑‍🎤⁠ “Hnutí ANO od začátku kampaně na jaře poslalo společnosti Calmia Planet necelé tři miliony korun. Podle povinně veřejného volebního účtu jde o pravidelné měsíční platby, půlmilionové, popsané jako „marketing“. Jediným akcionářem Calmia Planet je podle obchodního rejstříku Petr Topinka.“

🧑‍🎤⁠ “Na adresu v centru Prahy, kde sídlí Topinkova Calmia Planet, v srpnu doputovaly ale ještě další dva miliony. Ty tam ANO poslalo jiné společnosti s názvem Production Team. Jednou za „online kampaň“, jindy za „kreativní návrh“ – ale hlavně 800 tisíc za Facebook Andreje Babiše či čtvrt milionu korun za Facebook vicepremiérky a jihomoravské volební lídryně Aleny Schillerové.“

🧑‍🎤⁠ “Dále už jen ANO platí podle veřejného účtu nižší desetitisícové částky PRistovi Marku Hančovi a jednotlivě dalším agenturám vlastně jen za nosiče kampaně – ať už reklamní plochy nebo třeba potisk triček. Oproti tomu ostatní politické strany si i na obsah kampaně najímají zavedené velké agentury zvenčí, které mají kromě politické kampaně řadu byznysových klientů – Spolu si například najalo agenturu Ydeal, Piráti a Starostové zase nedávno PR Konektor.“

🧑‍🎤⁠ “Provázanost klíčových firem kampaně ANO přes blízké osoby svědčí přinejmenším o uzavřenosti štábu kampaně a potřeby absolutní důvěry mezi jejími vykonavateli – mnohem víc než u ostatních politických stran. Organizace kampaně hnutí ANO je podle všeho přísně tajná věc. Na žádný z dotazů týkající se výběru PR agentur či jejich propojení manažer ANO a tedy i premiérovy kampaně, poslanec Jan Richter, nereagoval.“

🧑‍🎤⁠ “Topinka, který dlouhodobě s novináři nekomunikuje, ale není jediným „tabu“ Babišovy kampaně. Premiér přitom do politiky prorazil hlavně s protikorupčním étosem.

Dlouhodobě jím je Čechoameričan Alexander Braun, jehož plat je ožehavé téma již od začátku jeho spolupráce s Babišem, což se datuje k roku 2011. A ještě ožehavější je po zavedení výše zmíněného finančního limitu na kampaně. Braun je totiž mezinárodně uznávaný odborník působící ve vedení americké prestižní konzultační společnosti SKDK, která stojí i za vítěznou prezidentskou kampaní Joe Bidena. Braunova washingtonská šéfka Anita Dunn je jednou z nejbližších poradkyň současného šéfa Bílého domu.“

🧑‍🎤⁠ “Na volebním účtu hnutí ANO se Braunovo jméno či jím prokazatelně vlastněná či spoluvlastněná firma ani čtvrt roku na to skutečně nevyskytuje. Ale i Braunovy stopy v Česku podle zjištění vedou k adrese, kam míří nejvíc peněz z kampaně ANO. V Opletalově ulici sídlí stejně jako Calmia Planet a Production Team i společnost The Futury Bakery. V ní má menšinový podíl společnost Amita Consulting. Prostřednictvím této firmy se sídlem v USA se v minulosti podle informací českých médií v kampani ANO angažoval právě Braun.“

🧑‍🎤⁠ “V The Future Bakery potkáváme „staré známé“ z předvolební kampaně ANO, jednatelem firmy je Topinka a její šéfkou podle sociální sítě LinkedIn je Pelcová, která je dlouholetým Topinkovým spolupracovníkem. Na volebním účtu ANO v tuto chvíli neexistuje záznam, že by se The Future Bakery podílela na předvolební kampani hnutí ANO.“

🧑‍🎤⁠ “Nedávno se ale ve prospěch premiéra již angažovala – a to ve státní kampani na podporu očkování proti covidu-19 s hlavním motivem „tečka za koronavirem“. Vláda zakázku zadala Asociaci komunikačních agentur. Pod tímto zastíněním se angažovala i The Future Bakery.“

“Z pohledu českých kampaní je však Braun každopádně „rozdílovým hráčem“ zejména díky americkému know-how politických průzkumů veřejného mínění.“

🏇⁠ Ano, tohle je pro většinu voličů ANO příliš komplikované, ale myslím, že i kdyby jim byla podstata problému zřejmá, nevadilo by jim to.

V tomto je demokracie bezbranná, Andrej Babiš prostě dokázal osedlat cílovku, která má jiné preference a hledá u politiků jiné věci, než smysl pro demokracii a fair hru.

Stejně tak je pravdou, že část jeho voličů je prostě zklamána s předchozích part tradičních stran, u nichž se ukázalo, že jsou pouze servisními organizace sebe samých, nebo různých oligarchických klanů.

Osobně vidím jako největší problém jednak praktickou neexistenci účinných sankcí za porušování volebního zákona (finanční pokuta pár set tisíc za vyhrané volby? Směšné) a taky liknavost úřadu pro dohled nad financováním politických stran a kampaní (ÚDHPSPH), který nečinně přihlíží vyvádění peněz mimo oficiální kanály, jak se ostatně nedávno ukázalo.

To když úřad oznámil, že kampaň Miloše Zemana byla finančním podvodem s tří a půl letým zpožděním.

Není ostatně divu, tento úřad úspěšně rozkládá jeho ředitel, do funkce nedávno protlačený Milošem Zemanem…

A takhle my si tady žijem…

Nejnovější články

Autor

Karel Paták - Zdravotník s přesahem

Zajímá mě politika, proto ji sleduji a snažím se svoje postřehy a poznatky prostřednictvím textu předat dál, mezi další lidi. Mám totiž za to, že v době nástupu populismu a dezinformací, jako běžného politického nástroje, je dvojnásob nutné, aby každý, kdo dorazí k volební urně, vhodil svůj hlas na základě co nejširšího spektra informací a podle něj se potom rozhodoval. Mediálních výstupů je dnes přebytek a vytváří tak informační chaos, proto se snažím, aby můj web sloužil k jejich tříbení.

Můj příběh