Letecký den nad Azovským mořem

Letecký den nad okupovaným přístavem Berdyansk

Ukrajinská armáda večera oznámila, že sestřelila nad územím dočasně okupovaným Ruském, dvě velmi důležitá ruská vojenská letadla.

Vrchní velitel ozbrojených sil Ukrajiny Valerij Zalužnyj potvrdil zničení radarového detekčního letounu dlouhého dosahu A-50 (tedy dtto AWACS) a nepřátelského leteckého kontrolního stanoviště umístěného v letounu IL-22.

Přičemž A-50 byla sestřelen nad Azovským mořem nedaleko dočasně okupovaného přístavu Berdyansk. .

Ilustrační foto: Ranní porada s armádním generálem Gerasimovem se toho dne nesla obzvlášť v přátelském a konstruktivním duchu 🙂

IL-22 se sice dokázal vrátit na letiště, ale je těžce poškozen a je dost možné, že do vzduchu už jej Rusové nevyšlou.

Obě letadla byla zasažena (spekuluje se čím, Ukrajinci tvrdí, že stíhačkami, jiné zdroje mluví o Patriotech) cca 160 km uvnitř okupované zóny …

A-50 má být schopný sledovat cíle na 230 kilometrů, detekovat je ještě o stovky kilometrů dále, registruje i cíle pozemní a námořní.

Rusové těchto letadel mají jen hrstku (nejnovější verzí dříve 9, nyní 8, přičemž jednou už bylo poškozeno na letištní ploše útokem dronu), některá jsou v servisu, jiná na jiných místech Ruska. Přitom cena jednoho přesahuje částku 300 miliónů dolarů.

Proto tak výrazná ztráta, se zničeným letounem Rusko navíc přišlo i o vycvičenou osádku a radarové operátory.

Toto má ocas zasaženého IL-22, které přistálo na letišti v ruské Anapě. Fotku zveřejnil ruský válečný bloger Fighter_bomber, s půlmiliónem sledujících, jehož informace obvykle bývají reálné.

Navíc je ve hře ještě jeden faktor: Ukrajinci nemusí ta zbylá letadla přímo zničit, stačí, že Rusově nyní vědí, že je to možné a operační lety nyní velmi omezí.

Stejně jako to udělali se svou flotilou v Černém moři po několika úspěšných ukrajinských útocích.

Ta je nyní pro jistotu přesunuta o několik set kilometrů dále na východ.

Oba typy zničených letadel, sestřelený A-50 nahoře.

🏇 Dejme Ukrajincům co létá vysoko a daleko, nebojme se eskalace (tu si rozhodne když tak Putin i kdyby Ukrajina už jen ustupovala – stačí až uvidí doma náznaky přeskupování zákulisních sil, nebo lidové nespokojenosti) a oni si Ukrajinci s Rusy už poradí.

Jen s tím nemůžeme otálet kdovíjak dlouho, Ukrajina jede na limitu, nemá mnoho rezerv a vojáci příliš nemohou rotovat a únava logicky bude snižovat efektivitu.

Buďme všem těm lidem tam vděční, že to nezabalili a neutekli před válkou v níž umírají, pryč.

Podpořte provoz této stránky

Tuto stránku jste zresuscitovali Vy, kteří přispíváte, abych mohl udržet v práci snížený úvazek a mohl vytvářet a sdílet její obsah. Visegradský jezdec není Karel Paták, ale jsme to my všichni.

Díky!

Pokud vás stránka Visegradský jezdec zaujala a rádi byste přispěli na její provoz, můžete ji podpořit prostřednictvím služby Donio.cz nebo na transparentní účet číslo 2301923262 / 2010.

Všem dárcům samozřejmě mnohokrát děkuji

Nejnovější články

Autor

Karel Paták - Zdravotník s přesahem

Zajímá mě politika, proto ji sleduji a snažím se svoje postřehy a poznatky prostřednictvím textu předat dál, mezi další lidi. Mám totiž za to, že v době nástupu populismu a dezinformací, jako běžného politického nástroje, je dvojnásob nutné, aby každý, kdo dorazí k volební urně, vhodil svůj hlas na základě co nejširšího spektra informací a podle něj se potom rozhodoval. Mediálních výstupů je dnes přebytek a vytváří tak informační chaos, proto se snažím, aby můj web sloužil k jejich tříbení.

Můj příběh